Franz Josef 2

_dsc1201.jpg_dsc1205.jpg_dsc1250.jpg_dsc1318.jpg_dsc1329.jpg

Franz Josef day 2

It was fine weather today, so I booked Heli-hike again. I was confused 11:50 or 11:15, I confirmed a few times, “it’s quarter past 11″.

Anyway, I got a few hours, so I decided to go for a walk because it didn’t need any money… I wanted to go to the glacier but it wasn’t enough time. I walked to “Douglass blidge” and returned, and it took about two hours. After that, I prepared to go to Heli-hike, and had some food … sandwich again.

I arrived at 11:10 at the office. A staff gave me a card which written about important notice in Japanese, and I weighed myself I was about 58kgs. A little while later, the staffs took us to a hut, we changed my shoes and socks to mountain boots, and listened some instructions about chopper, and went to heliport.

It was first time to take a chopper, but it was amazing, so interesting. I luckily sat down front seat, the view was fantastic, especially flew over the glacier, I took a lot of photos.

After landing, we did up spikes to walk on ice, and listened how to walk on ice. Walk like John Wayne, however I’ve never seen his movie, never mind.

The walking was very interesting. I saw the collupsing ice with low noise, I tried to take pictures but I didn’t have a telephoto lens, so it’s hard to recognize it from my photos. There were beautiful blue ice, ice pools, etc. The guides made stairs by a pickel to walk easily.

During return to the base, We saw the Tasman Sea.

I strongly recommend Heli-hike.

I was exhausted because I walked a lot. I wanted to make an omelette because I bought eggs. I had to think about how do I use eggs, 12 is plenty. I talked to an English man for a while in a kitchen. He’s living in Melbourne, but he’s lived in Japan.

Anyway, I wanted to make an omelette but I couldn’t find oil. He gave me some margarine. The shape wasn’t good but I could eat.

I’m gonna go walking tomorrow.

—-
よいお天気。ヘリ飛びそうなので、ヘリハイクをブッキング。集合時間11:50と11:15と聞き取りが上手く行かなくて何度か聞いてしまった。今日はとんでくれー。

さて、またしても2時間くらい微妙な時間ができてしまったので、ちょっと歩いてみることに。今回は氷河に向かう道。でも、氷河までいくと時間までに戻れないので、途中で折り返し。 途中で、乗ってくか?って止まってくれる優しい人に会いました。が、氷河まで行くとやはり帰って来れない気がして、お断りしました。途中から walkway に入って、ダグラスブリッジ(だったかな?)までいって折り返し。もどったのが10:40くらいだからまぁまぁ。準備をしたりサンドイッチ(また)食ったりしたらちょうど時間。

はてさて、ヘリハイクです。英語わからんちんなのでかなり不安ではあったものの、なんとかトラブルも無く帰って来れました。服装は昨日と一緒、shortsもってないのでやはりtogs(w。で、計量。服着て靴はいて57.7kg(ということは、体重55kgくらい?)。そのあと、ヘリポートのそばの小屋でブーツとコートを借ります。ブーツのサイズがぴったしがなかった。結局くつした重ね履きで。今回は2機に分かれていくみたいです。

さて、ちかくのヘリポートへ。ってか初ヘリ、だいじょうぶなんでしょうか。プロペラがぶぼぼぼぼぼ〜っとまわっているところを突撃します。何も聞こえん。運よく前の席の窓側。さて、数分で氷河上空へ。写真とりまくり。なんか、フランクさんになった気分〜(違。

さて、着陸。道がつくってあるのでその通りに進んで、次のヘリが来るまで待ちます。わしの乗ってたヘリには既にハイキングを終えた人たちが乗り込んでいきました。みんな集まったところで、雪山用のとげとげのついたスパイクを装着です。おーー、すべらなーい。しばらく歩き方の講習をうけたのち出発。ざっくざっくと。

それにしても全部氷。すごいなぁ〜。クリプトン星?(違。急なところはガイドさんがピッケルで階段つくってくれます。がっしがっしと。

途中、氷がゴゴゴ〜っと崩れるのを見れたり、氷の狭いトンネルを通ったり(みんな途中ではまって動けなくなってたw)、ice pool があって、だれか入るか?って(トライしたおねえさんはいた。挑戦者最高齢は67とかいってたかなぁ)w。それはそれは楽しいハイキングでございました。

帰りもまた、ヘリでぶぼぼぼぼぼぼ。後ろの席の真ん中です。帰りは綺麗なタスマン海がみれるのです〜。

ヘリハイク、余裕があるならやっといたほうがいいっすマジで。感動する。

さすがに疲れたので、巣に帰って飯作り。卵を買ったのだ、が12個入り。あさっての朝出発するんですけど・・・。割れてもいいようにゆで卵にするか〜とか考え中。オムレツでもつくろうかなぁとうろうろしていると、謎の外国人に話しかけられる・・・いやーあるったら足ぱんぱんだよ〜・・・(たぶんそういっているんだろう)。イギリス人で嫁さんは日本人らしい、しばし英語でお話。1週間の休暇できているのだそうだ。

で、オムレツをつくりたいのだが、油が無いことに気がついた。トマトソースは買ったのだが、YHAが貸してくれる油は、スズメの涙・・・イギリス人さんがマーガリンをすこしくれた!でもやっぱり、予想通り、フライパンにくっつく。ってかフライパンちっこいのが無くて上手い具合にできない。型のなってないおむれつもどきとトーストハムサンドとキュウリとハムにドレッシングかけただけのサラダ。あーレタスがない。ってか、あと何だっけサラダの中身って??。

その後、写真の整理とか、ブログ書くとか、パソコン仕事。写真は200枚ほどとったから、いいかげん整理しないとマズイ。が、眺めただけでおわった。空きが2GBないからやばいなぁ。

明日は、またウォーキングにでます。